Nieuwe campagne over werken in het onderwijs: Werken met de Toekomst
Laten zien dat het onderwijs dé plek is waar je het verschil kunt maken in de levens van kinderen, jongeren en (jong)volwassenen. En zo potentiële zij-instromers en studiekiezers enthousiast maken voor een baan in het basis- en voortgezet onderwijs en het middelbaar beroepsonderwijs. Dat is het doel van de nieuwe campagne ‘Werken met de Toekomst’ van het ministerie van OCW.
De nieuwe campagne is de grootste landelijke campagne over werken in het onderwijs ooit. Zij richt zich op de betekenis van het werk, de ontwikkelmogelijkheden en het salaris. De campagne wil een positief en realistisch beeld schetsen over werken in het onderwijs. Het benadrukt dat het soms hard werken is, maar dat je wel dagelijks het verschil kunt maken voor leerlingen en studenten. Bovendien verdien je een serieus salaris.
Als leraar verdien je gemiddeld bruto rond de € 6200 per maand. De campagne gaat ook in op het feit dat het onderwijs een hele veelzijdige sector is waarin je je als persoon volop kunt ontwikkelen: binnen je vak (bijvoorbeeld naar specialist) of qua functie (van leraar tot intern begeleider en schooldirecteur). En je kunt switchen van vak of van school, van Montessori tot speciaal onderwijs.
De meerjarige campagne ‘Werken met de Toekomst’ is tot stand gekomen samen met alle partners in het onderwijs en met de onderwijsregio’s. Het eerste deel van de campagne is vooral gericht op potentiële zij-instromers, later dit jaar komt de focus op studiekiezers. De campagne bestaat onder andere uit digitale abri’s, online video’s en radiospotjes.
Bron