Berichten in Professionalisering lerarenopleiders
Wat is er nodig om als lerarenopleider te kunnen werken met flexibele leerroutes?

Het afgelopen jaar heeft de werkgroep Professionalisering lerarenopleiders een behoeftepeiling gedaan bij lerarenopleiders, opleidingen en werkveld: Wat is er nodig, zowel landelijk als in de regio, om als lerarenopleider te kunnen werken met flexibele leerroutes en daardoor beter voorbereid te zijn op een toekomstige of andere taak en rol? Ook is een inventarisatie-onderzoek verricht naar de wijze waarop professionalisering (formeel en informeel) wordt vormgegeven.

Meer lezen
Eerste opbrengsten werkgroep Professionalisering lerarenopleiders

De werkgroep Professionalisering lerarenopleiders bestaat uit ongeveer vijftien vertegenwoordigers afkomstig uit meer dan dertien kennisinstituten. Het afgelopen jaar heeft de werkgroep geïnventariseerd wat er al op de instituten gebeurt aan professionalisering en aan welke professionalisering behoefte is om te kunnen werken met flexibele routes. De werkgroep heeft hiervoor gesproken met vertegenwoordigers van de lerarenopleidingen en partnerscholen, zoals schoolopleiders, werkplekbegeleiders, instituutsopleiders en hogeschoolhoofddocenten. Een overzicht van de eerste opbrengsten.

Meer lezen