Berichten in Werken met leeruitkomsten
Voortgang werkgroep Werken met leeruitkomsten

Een deel van de werkgroep is aan de slag gegaan met de vraag: Hoe kunnen we vanuit het beroepsprofiel van de onderwijsgevende en de lerende in de educatieve context de leeruitkomsten op startbekwaamheidsniveau vaststellen? De afstemming van de gebieden waarin de leeruitkomsten worden vastgesteld is bijna voltooid. Voor de verdere concretisering neemt de werkgroep een viertal aandachtspunten mee. De klankbordgroep is actief betrokken bij de ontwikkelingen en heeft tijdens een gezamenlijke sessie de werkgroep voorzien van inhoudelijke feedback. Daarnaast heeft de klankbordgroep input geleverd voor de handreiking bij het harmonisatiemodel.

Meer lezen
Ontwikkeling begrippenkader en instrument rondom het werken met leeruitkomsten

De werkgroep Werken met leeruitkomsten heeft een begrippenkader en een instrument in concept klaar. Deze liggen nu voor aan de klankbordgroep en andere experts op het gebied van leeruitkomsten. Het begrippenkader moet ervoor zorgen dat we dezelfde taal spreken en de discussie goed kunnen voeren en het instrument helpt ons om in het proces van afstemming leeruitkomsten te kunnen vergelijken.

Meer lezen
Kijk de informatiebijeenkomst Werken met leeruitkomsten terug

Op maandag 14 juni jl. vond een online informatiebijeenkomst Werken met leeruitkomsten plaats om lerarenopleiders die op 1 september a.s. voor het eerst gaan werken met leeruitkomsten te informeren over een aantal recente ontwikkelingen, zoals de nieuwe wettelijke regelingen, de eindevaluatie van ResearchNed over het werken met leeruitkomsten en de vorming van regionale allianties waar het werken met leeruitkomsten voor de regio verdergaande voordelen kan bieden. De bijeenkomst is online terug te kijken.

Meer lezen